
Ich schau mal wg. Papyrus-Scan. Kann aber nix versprechen...
....wäre die schöne neue Bremse schon wieder überfordert!...wenn die Kisten noch 10 PS mehr hätte.....
Aber Vorsicht: beim Heizen auf Asphalt neigt die Bremse zur Dampfblasenbildung, auch mit frischer Bremsflü. Nach wenigen scharfen Bremsungen aus hohem Tempo ist Sabbat, bei Pässen u.U. ärgerlich...
http://www.xt500.co/viewtopic.php?f=97&t=5101I just put on an xt 350 front end on my 1979 xt 500.
I have a few things that I thought I would share,
First I used the stock old style clamps and slid the 350 fork right in.
I took the 2" spacer off the top the spring and put it under the damper rod just above the top out spring. This lowers the front end 2 inchs making it the same as the stock 500 front end . I then replaced the springs with new springs, I used rock shox boxxer springs. They are ment for down hill mountain bike forks. Same 35mm stanchions 200mm travel, and available in 5 different spring weights. I used the heavy blue ones. Just need a 4 " spacer. They work awesome! So much better than the way soft stock springs! Then I used some washers to space the front wheel and caliper, works great. The trail mesurment is close to that of a modern mx bike. Just need a brake in the weather to do a full on test!
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